Rekonstrukce Kněžských Dvorů v Českých Budějovicích zlepší dopravu do 2027

V Českých Budějovicích probíhá rozsáhlá rekonstrukce Kněžských Dvorů, včetně modernizace spojky a přeložek sítí, s cílem zlepšit dopravu a bezpečnost. Omezení potrvají do roku 2027, včetně uzavírek a objízdných tras.


V České republice právě probíhá rozsáhlá stavební rekonstrukce v oblasti Kněžských Dvorů v Českých Budějovicích, která zahrnuje modernizaci severní spojky a přeložky inženýrských sítí. Tato změna je součástí většího dopravního projektu zaměřeného na zlepšení průjezdnosti a bezpečnosti v této části města.

Podle místního obyvatel Jaromíra Růžičky, který bydlí nedaleko plánované trasy, je stavební zásah viditelný, avšak nenazývá jej výraznou změnou. „Dva domy šly k zemi, další kousek za kolejemi. To není zas tak velká proměna,“ říká. Přitom však upozorňuje, že v důsledku stavebních prací nebude možné v budoucnu využívat silnici k jízdě autem přímo z jeho bydliště, což mu osobně nevadí, protože pokládá projekt za nezbytný krok ke zlepšení infrastruktury.

Pracovníci, kteří se v lokalitě podílejí na výkopových a stavebních pracích, aktuálně provádějí přeložky sítí. Odkopávají staré kabely a připojují je na nové vedení, aby mohli pokračovat v rekonstrukci a rozšiřování komunikace. Na místě lze sledovat přímo u výkopu, jak pracují technici, kteří se zabývají například přepojkou vodovodních či elektrotechnických sítí. Podle jejich slov je tento proces složitý, protože je nutné nejprve dočasně přesunout sítě do provizorní polohy, než bude hotov nový podjezd pod železniční tratí.

Implikace této stavby mají dopad i na okolní infrastrukturu. Přeložky sítí jsou povinné kvůli výstavbě podjezdu, který propojí hlavní železniční koridor mezi Prahou a Českými Budějovicemi. Tato operace je technologicky náročná, neboť se práce pohybují od provizorního uspořádání až po jejich definitivní ukotvení po dokončení podjezdu, jak vysvětluje Vladimíra Hrušková, ředitelka jihočeské pobočky Ředitelství silnic a dálnic.

V rámci stavebního období na Nemanické ulici pokračují též demolice starých objektů. Místní mají nařízeno zpevnění základů a stabilizaci stavebních konstrukcí v oblastech, které procházejí stavebními zásahy, především v okolí severní spojky. Ředitelka Hrušková upozorňuje, že je třeba zajistit stavby proti možnému poškození nebo pádu, což si vyžaduje zpevnění základních konstrukcí a štítových stěn.

Vzhledem k těmto pracím se odhaduje zvýšení dopravních omezení v dané oblasti. Již nyní je na křižovatce ulic Adolfa Trägera a Nemanické snížena rychlost, a v nejbližší době mají být zavedena další opatření, včetně zákazu průjezdu vozidel nad šesti tunami. Objízdná trasa by pak měla vést přes Hrdějovice, což je předmětem diskuse. Starosta Hrdějovic Petr Stejskal se vyjadřuje skepticky ke stavbě objízdné trasy, neboť těžká doprava podle něj ohrožuje chodce a komplikuje život místním obyvatelům. Zástupci Ředitelství silnic a dálnic o této trasy jedná a hledají kompromisní řešení.

Celkové omezení v dopravě bude trvat až do konce roku 2027, kdy je plánována úplná uzavírka Nemanické ulice. Výrazným dopadem je i uzavření cyklostezky na pravém břehu Vltavy, které potrvá až do konce roku 2026. Tyto opatření jsou nezbytná ke kompletní realizaci projektu, jehož cílem je zvýšení kapacity a bezpečnosti silniční a železniční infrastruktury v regionu.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Hlavní zprávy