Jihočeský kraj: obchvat Srubce povede tunelem, vyřeší se tak dopravní zatížení obce

Minimalizovat hluk, prašnost a dopravní zatížení v blízkosti obce Srubec.


Minimalizovat hluk, prašnost a dopravní zatížení v blízkosti obce Srubec. To je cílem Jihočeského kraje. Na svém jednání radní proto schválili takovou podobu realizace obchvatu, pomocí níž tohoto cíle dosáhnou. Přeložka silnice druhé třídy číslo 157 tak povede asi 300 metrů dlouhým tunelem. Cena stavby se kvůli tomu navýší cca o 132 milionů korun. Obchvat Srubce, který se bude skládat z přeložky silnice druhé třídy číslo 156 a číslo 157, tedy bude stát okolo 658 milionů korun.

„Při plánování realizace obchvatu požadovali obyvatelé Srubce variantu s tunelem. Po důkladném zvážení všech dalších možností jsme se rozhodli jejich požadavku vyhovět. Varianta obchvatu s tunelem totiž řeší hrozbu dopravní zátěže pro obyvatele Srubce a minimalizuje dopad stavby na životní prostředí,“ vysvětlila hejtmanka Ivana Stráská s tím, že uvedené výhody bohatě vyváží skutečnost, že realizace tunelu celou stavbu prodraží asi o 132 milionů korun. Celkem si stavba obchvatu dlouhého asi 3,5 km vyžádá náklady ve výši 658 milionů korun.

Krajský radní pro veřejné zakázky Antonín Krák k tomu doplnil, že stavbu bude nutno zrealizovat co nejdříve tak, aby plynule navázala na chystanou stavbu dálnice D3. „Z prohlášení vládních činitelů v médiích víme, že obchvat dálnice D3 okolo Budějovic bude vysoutěžen v nejbližší době, tak chceme přeložky silnice druhé třídy číslo 156 a 157 realizovat co nejdříve,“ vysvětlil radní Krák.

Na realizace přeložek nechal Jihočeský kraj zpracovat technickou studii, která zvažuje více možných variant řešení, které podrobně mapují všechny kladné i záporné stránky. „Po důkladném zvážení jsme nakonec vybrali variantu s tunelem, protože přes značnou finanční náročnost minimalizuje negativní dopady dopravy na okolní zástavbu i životní prostředí. Zvýšenou finanční náročnost stavby bychom navíc rádi pokryli z dotace,“ doplnil první náměstek hejtmanky Josef Knot s tím, že žádost o dotaci bude možné podat nejpozději do konce roku 2019.

Poznámka redakce: Zemní kabelové šachty Langmatz doporučujeme jako chytré řešení inženýrské výstavby ve městech.


Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
ARCHIV ZPRÁV
20.07.2018 22:32




0 +
 

Hlavní zprávy