Nelegální billboardy ohrožují bezpečnost

Od léta začnou z českých silnic mizet nelegální reklamy, díky nové legislativě platné od roku 2022. Jihočeský kraj, města a Ředitelství silnic a dálnic již připravují jednání o odstraňování nebezpečných reklam. V Písku je odhadováno na 90 nelegálních reklamních stojanů.


Reklamní plochy, které nelegálně narůstají na komunikacích, zastírají řidičům výhled do křižovatek a tím vážně ohrožují bezpečnost silniční dopravy. Ačkoli samosprávy doposud bojovaly s několika právními obtížemi, které brány odstranění těchto billboardů, nová legislativa platná od roku 2022 jim nyní umožňuje účinněji zakročit.

V Jihočeském kraji se již města, krajský úřad a Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) připravují na jednání o odstraňování nebezpečných reklam a plánují, že od silnic by mohly začít mizet již v létě. V okolí města Písek je odhadováno na devadesát nelegálních reklamních stojanů, které jsou umístěny převážně na pozemcích kraje, ŘSD nebo soukromníků.

Místostarosta Písku Josef Soumar (Piráti) uvedl, že odbor dopravy nyní připravuje materiál, který bude rozeslán vlastníkům pozemků, aby mohli odstranit nelegální reklamy podle platné legislativy. Avšak Soumar připustil, že odstranění všech billboardů není zaručeno, protože legislativa požaduje jejich odstranění bez demontáže reklamních stojanů a jejich uskladnění na tři měsíce, což může způsobit komplikace pro majitele.

Navzdory tomu si místostarosta myslí, že tento proces bude pro majitele efektivní. 'Nelegální reklamy, které mají za sebou již několik smrtelných nehod, musí co nejrychleji zmizet,' zdůraznil Soumar. Doplnil, že město plánuje odstranit a uskladnit asi osm nelegálních reklam na svých pozemcích.

České Budějovice zvolily poněkud odlišný způsob řešení problému a rozhodly se vypsat zakázku malého rozsahu na odstraňování nelegálních reklamních ploch, čímž by většina práce byla přenesena na externí soukromou firmu. Město je otevřeno nabídkám od společností, které mají zájem tuto práci realizovat. Odstranění přes 150 nelegálních billboardů na území města by mělo začít již v létě.

MF DNES oslovila Antona Fischera, bývalého spolupracovníka firmy Eurobillboard Group a dnes působícího v oblasti sociálních sítí, aby se vyjádřil k nové legislativě a plánech na odstranění nelegálně rozmístěných reklam. Fischer se od firmy distancoval a na otázky nechtěl reagovat.

Jeho syn Oliver Fischer, který nyní působí jako jednatel společnosti Eurobillboard Group prostřednictvím holdingu Fischer, uvedl, že podle jeho názoru je celkově zákon diskriminační a nepřihlíží k realitě. Nicméně, pokud jde o aktuální novelu, podle něj to usnadní práci a fungování jak jeho firmě, tak správním úřadům a správcům komunikace.

Fischer dále uvedl, že firma Eurobillboard dlouhodobě udržuje své reklamní plochy legálně a letos tomu nebude jinak. Aby tuto zásadu dodržovali i jejich dodavatelé inzerující na jejich portálu, spolupracují pouze s legálně působícími partnery.



Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář

Další články z rubriky


Hlavní zprávy