4 tipy, jak si udržet pozornost zákazníka a přimět ho k dalšímu nákupu

Vztah mezi vámi a zákazníkem nemusí končit prvním nákupem. A popravdě by ani neměl, protože akvizice nových zákazníků stojí podstatně více, než na kolik vyjde udržovací proces těch stávajících.

uniweb weby

Z hlediska míry výnosnosti je proto mnohem efektivnější soustředit síly na zlepšování uživatelského zážitku (customer experience). Jak na to?

1) Pořiďte si kvalitní CRM systém

Bez čeho se při optimalizaci e-shopu či webu s nabídkou služeb rozhodně neobejdete, jsou data. A samozřejmě budete potřebovat také sofistikované analytické nástroje, které z nashromážděných a pečlivě vytříděných informací vytáhnou to podstatné. Vhodně zvolené CRM řešení je v dnešní době prakticky nezbytné - bez něj je přesná segmentace kontaktů zbytečně komplikovaná, zdlouhavá a nedokonalá.

2) Využívejte potenciál e-mailingu

E-mail marketing možná zažil největší boom již před několika lety, ale stále funguje skvěle. Personalizované e-maily vám usnadní první kontakt a nabídnou vám pomocnou ruku při udržování vztahu – chytře koncipovaný newsletter nahlodá příjemce k nákupu dalšího zboží bezprostředně po objednávce, případně mu připomene, že delší dobu nekontroloval aktuální nabídku. S realizací e-mailingových kampaní vám opět pomůže CRM systém.


3) Připravujte obsah na míru

Pokud něco skutečně hýbe světem marketingu, pak je to úprava nabídek a informací na míru, respektive na základě předchozího chování. Personalizace je široký pojem a lze na ni pohlížet z různých úhlů – od přizpůsobení newsletterů pro stávající zákazníky až po analýzu chování uživatele na stránkách a následné zobrazování obsahu, který je pro něj skutečně zajímavý.

4) Automatizace marketingových aktivit

Jedním z klíčů k úspěchu je marketingová automatizace. Opravdu není ve vašich silách, abyste sledovali veškeré dění kolem vašich zákazníků, ale naštěstí to za vás může udělat software. Ale jaké konkrétní benefity si v souvislosti s automatizací představit? Jedním z mnoha příkladů je výše zmíněné připomínání či žádost o zpětnou vazbu po dokončení nákupu. Anebo automatické odeslání e-mailu v momentě, kdy zákazník opustil nákupní košík, aniž by objednal.

Autor: Mediální skupina Region24 Článek může obsahovat komerční sdělení.

NetConcert Brecker Brothers Band Reunion

Komentáře

Váš komentář článku...

Zadejte vaše jméno
Zadejte váš email
Zadejte komentář
Remember Chet Baker

Hlavní zprávy

 

Velikáni filmové hudby